Salt Bank a consolidat poziţia de bancă digitală în România în 2025, demonstrând că succesul lansării din 2024 nu a fost întâmplător. Anul trecut a marcat o creștere semnificativă a depozitelor, a numărului de credite acordate și a parteneriatelor strategice, consolidându‑se ca un intermediar financiar între fintech‑uri și băncile tradiționale.
Performanţa Salt Bank în 2025
Salt Bank a înregistrat aproape 2 miliarde de lei în depozite, dublând valoarea acestora în ultimele 12 luni. În acelaşi timp, banca a acordat circa 10 000 de credite de nevoi personale, iar planurile pentru 2027 includ lansarea împrumuturilor ipotecare.
Portofoliul de credite şi produse noi
În 2025, Salt Bank a lansat următoarele servicii:
– Credit de nevoi personale, cu 10 000 de contracte semnate;
– Parteneriate cu NN Asigurări (asigurări de viaţă) și Asirom (asigurări non‑viaţă);
– Acces simultan la fonduri mutuale româneşti şi la pieţe globale, direct din aplicație.
Aceste produse poziţionează Salt Bank ca un furnizor de soluţii financiare complete, menţinând echilibrul între inovaţia fintech‑urilor şi siguranţa băncilor tradiţionale.
Strategia pe termen mediu şi viitoarea listare la bursă
Directorul general adjunct, Robert Anghel, a anunţat un roadmap ambiţios pentru 2026, cu lansări lunare de noi tipuri de credit, investiţii şi asigurări. De asemenea, banca analizează posibilitatea unei listări la bursă, fără a fixa încă un calendar precis.
Expansiunea pe piaţa business şi diaspora
Salt Bank îşi consolidează segmentul business, devenind „cel mai bun cont de business din România”. În plus, se lucrează la un produs destinat diasporei, având în vedere că 7 % din clienţi sunt români rezidenţi în străinătate.
Resurse umane şi diversitate
Salt Bank şasează 430 de angajaţi, dintre care peste o treime lucrează în IT şi 35 % în zona de business. Banca urmăreşte un obiectiv de diversitate: peste jumătate dintre angajaţi sunt femei, iar media de vârstă rămâne de 35 de ani.
Concluzie
Salt Bank a demonstrat în 2025 că poate evolua rapid ca bancă digitală, integrând servicii de credit, investiţii şi asigurări sub acelaşi acoperiș. Evoluţia continuă a portofoliului şi planurile de extindere sugerează un rol tot mai important pe piaţa financiară românească, invitând clienţii şi investitorii să urmărească evoluţiile viitoare ale băncii digitale.
