Universitățile din Texas folosesc inteligența artificială pentru auditul cursurilor


audit cursuri universități Texas a devenit subiect de discuție după ce oficiali din sistemul Texas A&M au testat un instrument de inteligență artificială în septembrie 2025. Scopul era să identifice prin cuvinte cheie câte cursuri menționau feminismul, dar răspunsurile variabile au evidențiat dificultăți de acuratețe ale instrumentului. Evenimentul a coincis cu un scandal legat de o lecție despre identitatea de gen, care a condus la concedierea unui profesor și la demisia președintelui universității.

Implementarea inteligenței artificiale în auditul cursurilor

Vicecancelerul pentru Afaceri Academice, James Hallmark, a prezentat la ședința consiliului de regenta că „AI‑assisted tools” vor analiza datele de curs sub criterii „evidence‑based”.
– Sistemul Texas A&M a activat un abonament OpenAI pentru a procesa catalogul de cursuri.
– Aproximativ 20 de angajați vor efectua sute de interogări pe semestru.

Teste inițiale și provocări de acuratețe

Korry Castillo, directorul de strategie, a remarcat diferențele de răspuns când a reformulat întrebarea despre feminism.
– Mark Schultz a avertizat despre „riscul inerent de inexactitate”.
– Emily Bender a subliniat că modelele AI prevăd cuvântul următor, nu înțeleg conținutul.

Aceste observații au condus la:

1. Validarea rezultatelor prin revizuire umană.
2. Crearea de prompturi standardizate pentru consistență.

Revizuirea curriculei la Texas State prin asistenți AI

În octombrie 2025, administrația Texas State a semnalat 280 de cursuri pentru revizuire, solicitând profesorilor să elimine termeni considerați „neutri”, cum ar fi „challenging” sau „decolonizing”.
– Facultatea a primit un ghid cu exemple de formulări „nepolitice”.
– Un șablon de prompt pentru asistenți AI a indicat identificarea și înlocuirea limbajului „advocativ”.

Profesorii au avut termen până la 10 decembrie pentru actualizare, cu o revizie suplimentară în ianuarie și evaluare finală în iunie 2026.

Impactul asupra autonomiei academice

Mai mulți experți – Chris Gilliard, Emily Bender și T. Philip Nichols – au avertizat că utilizarea AI‑ului ca instrument de audit poate reduce controlul profesorilor asupra conținutului și poate genera flagări pe baza cuvintelor izolate.
– Nu există un mecanism transparent pentru alegerea cuvintelor cheie.
– Consiliul de etică AI al Texas A&M nu a fost consultat în procesul de selecție.

Concluzie

Audit cursuri universități Texas cu ajutorul inteligenței artificiale se află în fază experimentală, iar rezultatele arată limitări legate de acuratețe și transparență. Pe măsură ce politicile de guvernare a curriculumului evoluează, este esențială monitorizarea continuă a impactului AI asupra autonomiei academice și a calității educaționale.

admin_stiri

Autor

Lasa un comentariu